در بازی تنیس روی میز، تقریباً همیشه صداهایی مانند “Ping!” و سپس “Pong!” شنیده میشود. بنابراین، اگر آخرین صدا “Pong!” باشد، یعنی بازیکن 2 برنده شده است (چون بازیکن 1 نتوانسته توپ را برگرداند).
تابعی بنویسید که یک لیست شامل “Ping!” دریافت کند و “Pong!” را بین هر عنصر “Ping!” اضافه کند. همچنین:
- اگر
win == True
باشد، لیست باید با “Pong!” پایان یابد. - اگر
win == False
باشد، لیست باید با “Ping!” پایان یابد.
نمونه ورودی و خروجی
ping_pong(["Ping!"], True) ➞ ["Ping!", "Pong!"]
ping_pong(["Ping!", "Ping!"], False) ➞ ["Ping!", "Pong!", "Ping!"]
ping_pong(["Ping!", "Ping!", "Ping!"], True) ➞ ["Ping!", "Pong!", "Ping!", "Pong!", "Ping!", "Pong!"]
نکات
- “Ping!” همیشه اولین عنصر است، زیرا بازیکن 1 سرویس را میزند.
- مقدار
win
مشخص میکند که لیست با “Pong!” پایان یابد یا “Ping!”. - خروجی باید یک لیست از رشتهها باشد.
ping_pong(["Ping!"], True) ➞ ["Ping!", "Pong!"]
ping_pong(["Ping!", "Ping!"], False) ➞ ["Ping!", "Pong!", "Ping!"]
ping_pong(["Ping!", "Ping!", "Ping!"], True) ➞ ["Ping!", "Pong!", "Ping!", "Pong!", "Ping!", "Pong!"]
نظرات