آخرین نوشته ها

اعداد در پایتون

وقتی با زبان برنامه‌نویسی پایتون کار می‌کنید، نیاز دارید با انواع مختلف اعداد کار کنید. این مقاله به شما یاد می‌دهم چگونه با اعداد صحیح، ممیز شناور و مختلط در پایتون کار کنید. 1. اعداد صحیح (Integer): اعداد صحیح در […]

دستورات شرطی در برنامه نویسی

در برنامه‌نویسی، دستور شرطی یک ساختار کنترلی است که به برنامه این امکان را می‌دهد که بر اساس شرایط مشخصی عملیات مختلفی را انجام دهد. با استفاده از دستورات شرطی، می‌توان برنامه را به گونه‌ای طراحی کرد که در واکنش […]

متغیرها در برنامه‌نویسی

در برنامه‌نویسی، متغیر نماینده‌ای از یک مقدار داده است که در حافظه‌ی کامپیوتر ذخیره می‌شود و می‌توانید به مقدار آن دسترسی داشته باشید یا مقدار آن را تغییر دهید. متغیرها در برنامه‌نویسی برای ذخیره و مدیریت داده‌ها و اطلاعات مورد […]

تبدیل رشته به عدد در پایتون

در پایتون، برای تبدیل یک رشته به عدد، شما می‌توانید از توابع int()‎، float()‎، یا eval()‎ استفاده کنید. این توابع بر اساس نوع داده‌ای مورد نظرتان، رشته را به عدد تبدیل می‌کنند. برای تبدیل یک رشته به عدد صحیح (integer)، از تابع int()‎ استفاده کنید. مثال […]

ساخت لوگو با هوش مصنوعی

لوگو یکی از عناصر مهم هویت بصری برای هر کسب و کار است و طراحی یک لوگو منحصر به فرد و جذاب می‌تواند تأثیر بسزایی بر شناخت‌پذیری برند شما داشته باشد. با پیشرفت هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مرتبط، امروزه ابزارها […]

پارامترهای تابع در پایتون

در زبان برنامه‌نویسی پایتون، توابع یکی از عناصر اساسی هستند که به برنامه نویسان امکان تعریف تکه‌های مجزایی از کد را می‌دهند که قابل استفاده و باز استفاده هستند. یکی از ویژگی‌های قدرتمند توابع در پایتون، قابلیت تعریف پارامترهای ورودی […]

رسم اشکال گرافیکی در پایتون

برنامه‌نویسی گرافیکی یکی از جنبه‌های جالب و مفید برنامه‌نویسی است که به شما امکان رسم نمودارها، نقشه‌ها، نمایش تصاویر و سایر اشکال گرافیکی را در پایتون می‌دهد. در این مقاله، ما به بررسی کاربردهای و روش‌های رسم اشکال گرافیکی در […]

کتابخانه random در پایتون

کتابخانه‌ی `random` یکی از کتابخانه‌های پیش‌فرض پایتون است که امکانات مرتبط با اعداد تصادفی را ارائه می‌دهد. با استفاده از این کتابخانه، می‌توانید اعداد تصادفی، انتخاب‌های تصادفی از دنباله‌ها، ترتیب تصادفی المان‌ها، و بسیاری دیگر از کارها را انجام دهید. […]

def در پایتون

در زبان برنامه‌نویسی پایتون، def یک کلمه کلیدی است که برای تعریف توابع استفاده می‌شود. در این مقاله، به بررسی مفهوم def در پایتون، نحوه استفاده از آن و مثال‌هایی از کاربرد آن خواهیم پرداخت. مفهوم def در پایتون def […]

حلقه‌ها در پایتون

حلقه‌ها در برنامه‌نویسی یکی از مهم‌ترین ساختارهای کنترلی هستند که به برنامه نویسان کمک می‌کنند تا بتوانند در برنامه‌های خود به صورت تکراری عملیاتی را انجام دهند. در پایتون، دو نوع حلقه را داریم: حلقه for و حلقه while. در […]

رفع اشکال برنامه نویسی، قابلیت جدید سایت

با سلام به کاربران عزیز سایت بکندباز با توجه به نیاز کاربران به رفع اشکالات اساسی و پایه هنگام حل تمرینات برنامه نویسی، قسمت جدیدی به این منظور به ویرایشگر آنلاین سایت اضافه شده است که در آن بخش می […]

بهترین روش یادگیری برنامه نویسی

رشته برنامه نویسی دائماً در حال پیشرفت است و یادگیری زبان ها و فناوری های برنامه نویسی جدید برای به روز ماندن و رقابت در بازار کار ضروری است. با این حال، همه به یک شکل یاد نمی گیرند و […]