بکندباز

در شطرنج، ملکه می‌تواند هر تعداد خانه به صورت افقی، عمودی یا مورب حرکت کند.

با توجه به موقعیت ملکه شما و ملکه حریف، بررسی کنید که آیا ملکه شما می‌تواند ملکه حریف را بگیرد یا خیر. موقعیت ملکه شما و حریف به ترتیب به عنوان اولین و دومین عنصر لیستی داده می‌شود.

مثال

can_capture(["A1", "H8"]) ➞ True
# ملکه شما می‌تواند به صورت مورب به موقعیت ملکه حریف برسد.

can_capture(["A1", "C2"]) ➞ False
# ملکه شما نمی‌تواند به C2 از موقعیت A1 برسد (هرچند یک اسب می‌توانست). 

نمونه ورودی و خروجی

CanCapture(["A1", "H8"]) ➞ True

CanCapture(["A1", "C2"]) ➞ False

CanCapture(["G3", "E5"]) ➞ True

نکات

  1. فرض کنید هیچ مهره‌ی دیگری برای مسدود کردن مسیر ملکه‌ها وجود ندارد.
  2. موقعیت‌ها در فرمت شطرنجی استاندارد داده شده‌اند (مانند A1، C2).
CanCapture(["A1", "H8"])  ➞ True
CanCapture(["A1", "C2"])  ➞ False
CanCapture(["G3", "E5"])  ➞ True
CanCapture(["D3", "C2"])  ➞ True
CanCapture(["F4", "C1"])  ➞ True
CanCapture(["H1", "A7"])  ➞ False
CanCapture(["A5", "E2"])  ➞ False

هنوز پاسخی برای این تمرین ثبت نشده است

نظرات

*
*

تمرینات مرتبط