بکندباز

در شطرنج، ملکه می‌تواند هر تعداد خانه به صورت افقی، عمودی یا مورب حرکت کند.

با توجه به موقعیت ملکه شما و ملکه حریف، بررسی کنید که آیا ملکه شما می‌تواند ملکه حریف را بگیرد یا خیر. موقعیت ملکه شما و حریف به ترتیب به عنوان اولین و دومین عنصر لیستی داده می‌شود.

مثال

can_capture(["A1", "H8"]) ➞ True
# ملکه شما می‌تواند به صورت مورب به موقعیت ملکه حریف برسد.

can_capture(["A1", "C2"]) ➞ False
# ملکه شما نمی‌تواند به C2 از موقعیت A1 برسد (هرچند یک اسب می‌توانست). 

نمونه ورودی و خروجی

can_capture(["A1", "H8"]) ➞ True

can_capture(["A1", "C2"]) ➞ False

can_capture(["G3", "E5"]) ➞ True

نکات

  1. فرض کنید هیچ مهره‌ی دیگری برای مسدود کردن مسیر ملکه‌ها وجود ندارد.
  2. موقعیت‌ها در فرمت شطرنجی استاندارد داده شده‌اند (مانند A1، C2).
self.assertEqual(can_capture(["A1", "H8"]), True)
self.assertEqual(can_capture(["A1", "C2"]), False)
self.assertEqual(can_capture(["G3", "E5"]), True)
self.assertEqual(can_capture(["D3", "C2"]), True)
self.assertEqual(can_capture(["F4", "C1"]), True)
self.assertEqual(can_capture(["H1", "A7"]), False)
self.assertEqual(can_capture(["A5", "E2"]), False)

پاسخ های کاربران به این تمرین

user-ixnb
امتیاز:‌ 3478
تصحیح اتوماتیک 0 0
‎پایتون‎
8 بهمن 1403

برای مشاهده پاسخ باید ابتدا وارد شده و قفل پاسخ را باز کنید

user-ixnb
امتیاز:‌ 3478
تصحیح اتوماتیک 0 0
‎پایتون‎
8 بهمن 1403

برای مشاهده پاسخ باید ابتدا وارد شده و قفل پاسخ را باز کنید

MarsBoy
امتیاز:‌ 7041
تصحیح اتوماتیک 0 0
‎پایتون‎
8 بهمن 1403

برای مشاهده پاسخ باید ابتدا وارد شده و قفل پاسخ را باز کنید

Amin
امتیاز:‌ 20573
تصحیح اتوماتیک 0 0
‎پایتون‎
8 بهمن 1403

برای مشاهده پاسخ باید ابتدا وارد شده و قفل پاسخ را باز کنید

نظرات

*
*

تمرینات مرتبط