بکندباز

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی چیه؟

در حال حاضر کدوم زبان برنامه نویسی از همه پر درآمد تره؟

faq
1 پاسخ ثبت شده است:

پاسخ این سوال بستگی به این داره که از چه طریقی بخواید از برنامه نویسی درآمد داشته باشید. مثلاً اگر هدفتون این هست که در یک شرکت استخدام بشید می شه به سادگی توی لیست آگهی های استخدامی برنامه نویسی نگاه کرد و درآمد ها رو با هم مقایسه کرد. مثلاً توی این لینک رو ببینید که از یکی از سایت های آگهی استخدامی هست و من آگهی ها رو بر اساس درآمد بالا 20 میلیون تومن از زیاد به کم مرتب کردم.

توی این تاریخ که دارم این پاسخ رو می نویسم بیشترین درآمد ها مربوط به React native، Reactjs، وردپرس، پایتون، جاوا، Rust و … است.

ولی دو تا نکته هم وجود داره. اول اینکه باید ببینید درخواست برای اون زبان چقدر هست. مثلاً اگر Rust رو سرچ کنید، درسته که درآمدش بالاست اما فقط یک آگهی استخدامی توی این سایت براش هست. ولی مثلاً برای وردپرس یا پایتون خیلی خیلی تقاضا بالاتره.

لیست آگهی های وردپرس

لیست آگهی های پایتون

دومین نکته هم این هست که ببینید آگهی برای برنامه نویس جونیور هست یا ارشد. مثلاً سه چهار تا آگهی اول برای برنامه نویس ارشد هست که یعنی بعد از طی کردن یک مسیر شغلی می تونید به اون درآمد برسید.

با توجه به این متریک ها می تونید از بین آگهی ها، زبان مورد نظر که درآمد بیشتری داره رو پیدا کنید.

حالا اگر نخواید که در شرکت خاصی استخدام بشید و بخواید کسب و کار خودتون رو داشته باشید، قضیه متفاوت میشه.

مثلاً اگر بخواید توی کار آموزش آنلاین فعالیت کنید، باید از طریق ابزار هایی مثل google trends، زبان هایی که تقاضای بیشتری دارند رو پیدا کنید و اون زبان رو یاد بگیرید که بعداً آموزشش بدید. البته برای درآمد خوب همین موضوع کافی نیست و بعد از راه اندازی کسب و کارتون باید مارکتینگ خوبی هم بلد باشید.

در مورد انواع روش های کسب درآمد از برنامه نویسی، یک مقاله در سایت وجود داره که برای آگاهی بیشتر می تونید مطالعه کنید. توی این مقاله روش های کسب درآمد بر اساس علایق مختلف و سبک زندگی های مختلف معرفی شده.

مقاله روش های کسب درآمد از برنامه نویسی

zohreh
3653

برای ارسال پاسخ باید ابتدا در سایت وارد شوید.