بکندباز

کد نویسی رو یاد میگیرم ولی برای حل مسئله به مشکل میخورم انگار که ذهنم یهو قفل میکنه

کلی ویدیوی آموزشی نگاه کردم و کاملاً مباحث کد نویسی رو یاد گرفتم ولی حتی تمرین های سطح آسان رو هم نمی تونم حل کنم. انگار که ذهنم یهو قفل میکنه. چکار باید بکنم؟؟

faq
1 پاسخ ثبت شده است:

“چون معما حل شود، آسان شود”. این مشکلی هست که موقع یادگیری برنامه نویسی از طریق ویدیو های آموزشی خیلی ممکنه پیش بیاد. چون شما نگاه می کنید که یک نفر دیگه برنامه نویسی رو توضیح میده. خیلی خوب هم توضیح میده و هیچ سوالی براتون نمی مونه. بعد توی همون ویدیو هم یک سری تمرین حل می کنه که چون خود مدرس کاملاً تسلط داره یک جوری توضیح میده که به نظر خیلی ساده میاد.به همین دلیل ممکنه فکر کنید که همه مباحث رو یاد گرفتید، در حالیکه اینطور نیست.

اگر نمی تونید هیچ تمرینی حل کنید به این معنیه که مباحث رو یاد نگرفتید فقط دیدید. حتماً حتماً باید هر مبحث کوچیکی که یاد گرفتید، ویدیو رو متوقف کنید، به صفحه لپ تاپ و کد هایی که مدرس نوشته نگاه نکنید و خودتون سعی کنید کد ها رو دوباره بنویسید و خروجی بگیرید. در این صورت هست که عمیق یاد می گیرید و می تونید تمرینات سایت رو هم حل کنید.

البته اگر مثل من کلاً با ویدیو نگاه کردن مشکل دارید و نمی تونید درست تمرکز کنید می تونید کتاب های برنامه نویسی بخونید که بیشتر هم مجبورتون می کنه که خودتون دست به کیبورد بشید و تمرین کنید.

یا از دوره های سایت ما هم می تونید استفاده کنید که کلاً به دلیل مشکلی که خودم با ویدیو ها داشتم، بر همین اساس طراحی شون کردم که اگر کس دیگری هم به این مدل آموزشی سازگارتر بود بتونه استفاده کنید. که به صورت متنی هست و بعد از هر آموزش کوتاهی، یک سری تمرین و کوئیز از سطح های خیلی خیلی ساده تا پیشرفته تر قرار می گیره.

به هر حال، اینکه ذهنتون قفل می کنه هم کاملاً طبیعی هست و اوایل یادگیری هر چیز جدیدی این اتفاق میفته. فقط نا امید نشید و ادامه بدید. هر چقدر زمان لازمه روی تمرینات سطح آسون بذارید و اصلاً عجله ای نداشته باشید. اگر مفاهیم ساده و پایه به طور عمیق توی ذهنتون تثبیت بشه، دیگه یادگیری مباحث پیشرفته تر براتون کاری نداره.

zohreh
3653

برای ارسال پاسخ باید ابتدا در سایت وارد شوید.