مثال
حذف کاراکتر های غیر اسکی:
x = ascii("My name is Ståle")
print(x)
توضیحات
تابع ascii()
یک ورژن قابل خواندن از شیء ورودی (متن، تاپل ها، لیست ها و …) را برمیگرداند.
تابع ascii()
همه ی کاراکتر های غیر اسکی را با کاراکتر های گریز جایگزین می کند. مثلاٌ کاراکتر å
با کاراکتر \xe5
جایگزین می شود.
سینتکس
ascii(object)
سلام
کارکتر گریز یعنی چی ؟
سلام.
کاراکتر های گریز یا کاراکتر های escape کاراکتر هایی هستن که وقتی می خوایم از یک کاراکتر غیر مجاز توی رشته استفاده کنیم از این کاراکتر ها استفاده می کنیم که با علامت بک اسلش هم شروع میشن. مثلا وقتی بخوایم توی یک رشته که بین "" نوشته شده یه کاراکتر (") بنویسیم، به صورت عادی مجاز به این کار نیستیم و باید به جای اون از کاراکتر گریز \" استفاده کنیم. اینها همه کاراکتر های گریز هستن:
\"
\'
\\
کاراکتر گریزی که بعد از علامت بک اسلش حرف x بیاد و بعدش مقدار هگز،نشون دهنده همون مقدار هگز هست. برای مواقعی استفاده میشه که یک کاراکتر غیر مجاز هست و به جای اون می خوایم مقدار هگزش رو بنویسیم.
سینتکس بعنی چه
سینتکس یعنی نحوه نوشتن یک کد یا ساختار نوشتن یک کد در یک زبان برنامه نویسی
مثلاً نحوه نوشتن یک حلقه در زبان پایتون، میشه سینتکس حلقه در زبان پایتون
سلام.هگزبه چه معناست
کلمه "هگز" به عنوان کوتاهنویسی برای "هگزادسیمال" به کار میرود. در سیستم عدددهی هگزادسیمال، از اعداد 0 تا 9 و حروف A تا F برای نمایش اعداد استفاده میشود. به این صورت:
0، 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9، A(10)، B(11)، C(12)، D(13)، E(14)، F(15)
هگزادسیمال یک سیستم عدددهی با پایه ۱۶ است، به این معنا که هر رقم آن معادل با ۱۶ به توان n است، که n شماره رقم است. برای مثال، عدد هگزادسیمال 1A به صورت دسیمال معادل با (1 × 16^1) + (10 × 16^0) = 26 میشود.
استفاده از سیستم عدددهی هگزادسیمال به خصوص در زمینههایی مانند برنامهنویسی و مهندسی کامپیوتر رایج است، زیرا با داشتن اعداد ۰ تا ۹ و حروف A تا F، امکان نمایش بیشترین مقدار با حداقل نمایش در یک رقم وجود دارد که برای نمایش آدرسها و دادههای حافظه و انجام محاسبات مرتبط با کامپیوتر مفید است.