بکندباز

تابع ‎slice()‎‎ در پایتون

مثال

ساخت یک شیء برش، و استفاده از این شیء برش برای گرفتن دو عضو اول یک تاپل:

a = ("a", "b", "c", "d", "e", "f", "g", "h")
x = slice(2)
print(a[x])

توضیحات

تابع ‎slice()‎‎ یک شیء برش ایجاد می کند. شیء برش برای برش یک آرایه استفاده می شود. با استفاده از پارامتر های ورودی این تابع می توانیم مشخص کنیم برش از کجا شروع شود، کجا تمام شود، و همچنین طول قدم های برداشت اعضا را هم مشخص کنیم. یعنی همه ی اعضا برداشته شوند یا یکی در میان یا دوتا در میان یا ….

سینتکس

slice(start, end, step)

مثال

ساخت یک شیء برش که تاپل را از موقعیت 3  تا موقعیت 5 برش داده و در خروجی برمیگرداند.

a = ("a", "b", "c", "d", "e", "f", "g", "h")
x = slice(3,  5)
print(a[x])

مثال

ساخت یک شیء برش و استفاده از پارامتر step برای برگرداندن آیتم ها به صورت 2 تا در میان:

a = ("a", "b", "c", "d", "e", "f", "g", "h")
x = slice(0,  8, 3)
print(a[x])

 


اگر سوالی در رابطه با این تابع داری، می تونی توی بخش کامنت ها بپرسی:

zohreh

مدیر وب سایت بکندباز

دیدگاه‌ها

*
*

    علی پاسخ

    درود
    a[x] را یه کوچولو بیزحمت توضیح بدین چطور عمل می کند؟
    سپاس

      zohreh پاسخ

      خروجی تابع slice از نوع slice هست. یعنی اگر x رو پرینت بگیرید، در خروجی همون slice چاپ میشه. حالا اگر این slice رو به شکل یک ایندکس به هر لیست، تاپل یا غیره ای بدیم، روی اون لیست و تاپل و ... اعمال میشه.