آخرین مقالات

متد map در جاوا اسکریپت

متد map در جاوا اسکریپت یکی از متدهای موجود در آرایه‌ها است که برای اعمال یک تابع به هر عنصر آرایه و بازگرداندن مقدار جدید برای آن استفاده می‌شود. این متد یک آرایه جدید ایجاد می‌کند که شامل نتایج اعمال […]

الگوریتم های یادگیری ماشین

الگوریتم‌های یادگیری ماشین یادگیری ماشین یکی از حوزه‌های مهم هوش مصنوعی است که به ماشین‌ها امکان می‌دهد از داده‌ها یاد بگیرند و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. الگوریتم‌های یادگیری ماشین نقش کلیدی در این فرایند دارند و به ماشین‌ها کمک […]

روش های دستکاری آرایه در numpy

در numpy، می توانید از روش های مختلفی برای دستکاری آرایه ها استفاده کنید. در زیر، چند روش رایج برای دستکاری آرایه ها در numpy آورده شده است: ایجاد آرایه: می توانید آرایه ها را با استفاده از توابع مختلفی […]

np.zeros در numpy

np.zeros در numpy یک تابع است که یک آرایه با ابعاد مشخص را ایجاد می‌کند و همه عناصر آن را با مقدار صفر پر می‌کند. سینتکس np.zeros(shape, dtype=float, order=’C’) است که: shape: ابعاد آرایه مورد نظر را مشخص می‌کند. می‌تواند […]

np.ones در numpy

np.ones در numpy یک آرایه یک بعدی یا دو بعدی از یک ها ایجاد می‌کند. این تابع دو پارامتر اختیاری دارد: shape و dtype. shape مشخص می‌کند که آرایه چه تعداد ابعاد و اندازه‌هایی دارد. برای مثال، shape=(3, 4) یک […]

حلقه while در پایتون

حلقه while در پایتون یک حلقه تکرار است که تا زمانی که یک شرط مشخص برقرار باشد، بلاک کد داخلی را تکرار می‌کند. ساختار کلی حلقه while به صورت زیر است: while شرط: بلاک کد در اینجا، شرط یک عبارت […]

حلقه تو در تو در پایتون

در زبان برنامه‌نویسی پایتون، می‌توانید با استفاده از حلقه for یا while، حلقه تو در تو (nested loop) را پیاده‌سازی کنید. حلقه تو در تو به معنای قرار دادن یک حلقه داخلی درون یک حلقه بیرونی است. برای مثال، فرض […]

مزایای یادگیری برنامه نویسی در سنین جوانی

مزایای یادگیری برنامه نویسی در سنین جوانی یادگیری برنامه نویسی در سنین جوانی یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که یک فرد می‌تواند در زندگی خود به دست آورد. این مهارت، علاوه بر اینکه به فرد امکان می‌دهد تا در زمینه […]

فواید برنامه نویسی برای کودکان

برنامه نویسی یکی از مهارت‌های مهم در دنیای امروز است که به کودکان می‌تواند فواید بسیاری برای آینده‌شان داشته باشد. برنامه نویسی، فرایند نوشتن و اجرای کدهای کامپیوتری است که به کودکان امکان می‌دهد تا مهارت‌های مهمی مانند تفکر منطقی، […]

متد some در جاوا اسکریپت

متد "some" در جاوا اسکریپت یک متد آرایه است که بررسی می‌کند که آیا حداقل یک عنصر از آرایه مطابق با یک شرط مشخص است یا خیر. این متد یک تابع بازگشتی است که برای هر عنصر از آرایه شرط […]

تفاوت slice و substring در جاوا اسکریپت

در جاوا اسکریپت، تفاوت بین slice و substring در استفاده از پارامترها و نحوه عملکرد آنها است. slice: پارامترها: شروع و پایان (اختیاری) عملکرد: با استفاده از شروع و پایان مشخص شده، یک بخش از رشته را برمی‌گرداند. شروع و […]

تابع setinterval در جاوا اسکریپت

تابع setInterval در جاوا اسکریپت برای تکرار اجرای یک تابع یا قطعه کد به صورت متوالی در بازه زمانی مشخص استفاده می‌شود. سینتکس این تابع به صورت زیر است: setInterval(function, delay, param1, param2, …); در اینجا: function: تابع یا قطعه […]