آخرین مقالات

let در جاوا اسکریپت

در جاوا اسکریپت، کلمه "let" برای تعریف یک متغیر محلی استفاده می‌شود. با استفاده از "let" می‌توانید یک متغیر جدید را تعریف کنید و به آن مقدار دهید. به عنوان مثال: let x = 5; در این مثال، متغیر "x" […]

proxy در جاوا اسکریپت

در جاوا اسکریپت، می‌توانید از یک پروکسی برای ارسال درخواست‌های شبکه استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید از کتابخانه‌هایی مانند http-proxy یا https-proxy-agent استفاده کنید. در ادامه یک مثال از استفاده از https-proxy-agent را می‌بینید: const https = require('https'); const […]

الگوریتم های یادگیری ماشین

الگوریتم‌های یادگیری ماشین یادگیری ماشین یکی از حوزه‌های مهم هوش مصنوعی است که به ماشین‌ها امکان می‌دهد از داده‌ها یاد بگیرند و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. الگوریتم‌های یادگیری ماشین نقش کلیدی در این فرایند دارند و به ماشین‌ها کمک […]

روش های دستکاری آرایه در numpy

در numpy، می توانید از روش های مختلفی برای دستکاری آرایه ها استفاده کنید. در زیر، چند روش رایج برای دستکاری آرایه ها در numpy آورده شده است: ایجاد آرایه: می توانید آرایه ها را با استفاده از توابع مختلفی […]

np.zeros در numpy

np.zeros در numpy یک تابع است که یک آرایه با ابعاد مشخص را ایجاد می‌کند و همه عناصر آن را با مقدار صفر پر می‌کند. سینتکس np.zeros(shape, dtype=float, order=’C’) است که: shape: ابعاد آرایه مورد نظر را مشخص می‌کند. می‌تواند […]

np.ones در numpy

np.ones در numpy یک آرایه یک بعدی یا دو بعدی از یک ها ایجاد می‌کند. این تابع دو پارامتر اختیاری دارد: shape و dtype. shape مشخص می‌کند که آرایه چه تعداد ابعاد و اندازه‌هایی دارد. برای مثال، shape=(3, 4) یک […]

حلقه while در پایتون

حلقه while در پایتون یک حلقه تکرار است که تا زمانی که یک شرط مشخص برقرار باشد، بلاک کد داخلی را تکرار می‌کند. ساختار کلی حلقه while به صورت زیر است: while شرط: بلاک کد در اینجا، شرط یک عبارت […]

حلقه تو در تو در پایتون

در زبان برنامه‌نویسی پایتون، می‌توانید با استفاده از حلقه for یا while، حلقه تو در تو (nested loop) را پیاده‌سازی کنید. حلقه تو در تو به معنای قرار دادن یک حلقه داخلی درون یک حلقه بیرونی است. برای مثال، فرض […]

فواید برنامه نویسی برای کودکان

برنامه نویسی یکی از مهارت‌های مهم در دنیای امروز است که به کودکان می‌تواند فواید بسیاری برای آینده‌شان داشته باشد. برنامه نویسی، فرایند نوشتن و اجرای کدهای کامپیوتری است که به کودکان امکان می‌دهد تا مهارت‌های مهمی مانند تفکر منطقی، […]

تفاوت slice و substring در جاوا اسکریپت

در جاوا اسکریپت، تفاوت بین slice و substring در استفاده از پارامترها و نحوه عملکرد آنها است. slice: پارامترها: شروع و پایان (اختیاری) عملکرد: با استفاده از شروع و پایان مشخص شده، یک بخش از رشته را برمی‌گرداند. شروع و […]

escape character در جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند است که برای توسعه وب استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم جاوا اسکریپت، استفاده از کاراکترهای خاص یا "Escape Characters" است. این کاراکترها به برنامه‌نویسان امکان می‌دهند تا کاراکترهای خاصی را در رشته‌ها یا […]

گیت چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

گیت یک سیستم کنترل نسخه توزیع شده است که برای مدیریت و ردیابی تغییرات در کدهای منبع استفاده می شود. این سیستم کنترل نسخه به توسعه دهندگان امکان می دهد تا به صورت همزمان و همکارانه در پروژه های نرم […]