آخرین مقالات
چندریختی در پایتون
چندریختی یکی از ویژگیهای قدرتمند زبان برنامهنویسی پایتون است که به برنامهنویسان امکان میدهد تا یک قطعه کد را به چندین شکل مختلف اجرا کنند. این ویژگی به برنامهنویسان امکان میدهد تا برنامههایی را بنویسند که بر اساس ورودیهای مختلف، […]
Iterrows در پایتون
Iterrows یک تابع در پکیج pandas در پایتون است که برای ایتره کردن روی ردیفهای یک دیتافریم استفاده میشود. این تابع یک ژنراتور برمیگرداند که در هر مرحله یک تاپل شامل شماره ردیف و مقادیر مربوط به آن ردیف را […]
شی گرایی در پایتون
شی گرایی یک روش برنامه نویسی است که بر اساس مفهوم اشیاء (Objects) عمل میکند. در پایتون، شی گرایی به صورت پیش فرض پشتیبانی میشود و بسیاری از ویژگیها و قابلیتهای زبان بر اساس این مفهوم طراحی شدهاند. در شی […]
Generator در پایتون
Generator در پایتون یک نوع خاص از توابع است که میتوانند مقادیر را به صورت تاخیری تولید کنند. به جای بازگشت مقدار به صورت کامل، یک generator مقدار را تولید کرده و سپس متوقف میشود. در ادامه میتوانید یک مثال […]
let در جاوا اسکریپت
در جاوا اسکریپت، کلمه "let" برای تعریف یک متغیر محلی استفاده میشود. با استفاده از "let" میتوانید یک متغیر جدید را تعریف کنید و به آن مقدار دهید. به عنوان مثال: let x = 5; در این مثال، متغیر "x" […]
proxy در جاوا اسکریپت
در جاوا اسکریپت، میتوانید از یک پروکسی برای ارسال درخواستهای شبکه استفاده کنید. برای این کار، میتوانید از کتابخانههایی مانند http-proxy یا https-proxy-agent استفاده کنید. در ادامه یک مثال از استفاده از https-proxy-agent را میبینید: const https = require('https'); const […]
الگوریتم های یادگیری ماشین
الگوریتمهای یادگیری ماشین یادگیری ماشین یکی از حوزههای مهم هوش مصنوعی است که به ماشینها امکان میدهد از دادهها یاد بگیرند و بر اساس آنها تصمیمگیری کنند. الگوریتمهای یادگیری ماشین نقش کلیدی در این فرایند دارند و به ماشینها کمک […]
np.ones در numpy
np.ones در numpy یک آرایه یک بعدی یا دو بعدی از یک ها ایجاد میکند. این تابع دو پارامتر اختیاری دارد: shape و dtype. shape مشخص میکند که آرایه چه تعداد ابعاد و اندازههایی دارد. برای مثال، shape=(3, 4) یک […]
np.zeros در numpy
np.zeros در numpy یک تابع است که یک آرایه با ابعاد مشخص را ایجاد میکند و همه عناصر آن را با مقدار صفر پر میکند. سینتکس np.zeros(shape, dtype=float, order=’C’) است که: shape: ابعاد آرایه مورد نظر را مشخص میکند. میتواند […]
روش های دستکاری آرایه در numpy
در numpy، می توانید از روش های مختلفی برای دستکاری آرایه ها استفاده کنید. در زیر، چند روش رایج برای دستکاری آرایه ها در numpy آورده شده است: ایجاد آرایه: می توانید آرایه ها را با استفاده از توابع مختلفی […]
حلقه تو در تو در پایتون
در زبان برنامهنویسی پایتون، میتوانید با استفاده از حلقه for یا while، حلقه تو در تو (nested loop) را پیادهسازی کنید. حلقه تو در تو به معنای قرار دادن یک حلقه داخلی درون یک حلقه بیرونی است. برای مثال، فرض […]
حلقه while در پایتون
حلقه while در پایتون یک حلقه تکرار است که تا زمانی که یک شرط مشخص برقرار باشد، بلاک کد داخلی را تکرار میکند. ساختار کلی حلقه while به صورت زیر است: while شرط: بلاک کد در اینجا، شرط یک عبارت […]