آخرین مقالات
الگوریتم مرتبسازی حبابی
الگوریتمهای مرتبسازی از مفاهیم مهم در علوم کامپیوتر و برنامهنویسی هستند. این الگوریتمها برای ترتیب دادهها به ترتیبی مشخص بر اساس مقایسه مقادیر استفاده میشوند. یکی از سادهترین الگوریتمهای مرتبسازی، الگوریتم مرتبسازی حبابی است. در این مقاله، به بررسی الگوریتم […]
الگوریتم مرتب سازی انتخابی
الگوریتم مرتبسازی انتخابی (Selection Sort) یکی از انواع الگوریتمهای مرتبسازی در علم کامپیوتر و برنامهنویسی است. این الگوریتم به ازای هر مرحله انتخاب عنصری کمترین مقدار را از بین عناصر باقیمانده در لیست انتخاب کرده و آن را به جایگاه […]
الگوریتم در برنامه نویسی چیست؟ معرفی انواع الگوریتم های برنامه نویسی
برنامه نویسی یکی از مهارتهای مهم در دنیای امروزی است که تأثیر زیادی بر جوامع و تکنولوژی داشته و دارد. برنامه نویسان برای حل مسائل مختلف و توسعه نرمافزارهای متنوع از الگوریتمها بهره میبرند. اصول و مفاهیم الگوریتمی اساسی در […]
وب سرور چیست؟ چطور یک وب سرور بسازیم؟
شاید برای شما هم سوال شده باشد که وب سرور چیست ؟ خب شاید براتون جالب باشه که بدونید : وبسرور (Web Server) نرمافزار و سختافزاری است که از پروتکل HTTP (Hypertext Transfer Protocol) و پروتکلهای دیگر برای پاسخ به […]
اعداد در پایتون
وقتی با زبان برنامهنویسی پایتون کار میکنید، نیاز دارید با انواع مختلف اعداد کار کنید. این مقاله به شما یاد میدهم چگونه با اعداد صحیح، ممیز شناور و مختلط در پایتون کار کنید. 1. اعداد صحیح (Integer): اعداد صحیح در […]
دستورات شرطی در برنامه نویسی
در برنامهنویسی، دستور شرطی یک ساختار کنترلی است که به برنامه این امکان را میدهد که بر اساس شرایط مشخصی عملیات مختلفی را انجام دهد. با استفاده از دستورات شرطی، میتوان برنامه را به گونهای طراحی کرد که در واکنش […]
متغیرها در برنامهنویسی
در برنامهنویسی، متغیر نمایندهای از یک مقدار داده است که در حافظهی کامپیوتر ذخیره میشود و میتوانید به مقدار آن دسترسی داشته باشید یا مقدار آن را تغییر دهید. متغیرها در برنامهنویسی برای ذخیره و مدیریت دادهها و اطلاعات مورد […]
تبدیل رشته به عدد در پایتون
در پایتون، برای تبدیل یک رشته به عدد، شما میتوانید از توابع int()، float()، یا eval() استفاده کنید. این توابع بر اساس نوع دادهای مورد نظرتان، رشته را به عدد تبدیل میکنند. برای تبدیل یک رشته به عدد صحیح (integer)، از تابع int() استفاده کنید. مثال […]
ساخت لوگو با هوش مصنوعی
لوگو یکی از عناصر مهم هویت بصری برای هر کسب و کار است و طراحی یک لوگو منحصر به فرد و جذاب میتواند تأثیر بسزایی بر شناختپذیری برند شما داشته باشد. با پیشرفت هوش مصنوعی و تکنولوژیهای مرتبط، امروزه ابزارها […]
پارامترهای تابع در پایتون
در زبان برنامهنویسی پایتون، توابع یکی از عناصر اساسی هستند که به برنامه نویسان امکان تعریف تکههای مجزایی از کد را میدهند که قابل استفاده و باز استفاده هستند. یکی از ویژگیهای قدرتمند توابع در پایتون، قابلیت تعریف پارامترهای ورودی […]
رسم اشکال گرافیکی در پایتون
برنامهنویسی گرافیکی یکی از جنبههای جالب و مفید برنامهنویسی است که به شما امکان رسم نمودارها، نقشهها، نمایش تصاویر و سایر اشکال گرافیکی را در پایتون میدهد. در این مقاله، ما به بررسی کاربردهای و روشهای رسم اشکال گرافیکی در […]
کتابخانه random در پایتون
کتابخانهی `random` یکی از کتابخانههای پیشفرض پایتون است که امکانات مرتبط با اعداد تصادفی را ارائه میدهد. با استفاده از این کتابخانه، میتوانید اعداد تصادفی، انتخابهای تصادفی از دنبالهها، ترتیب تصادفی المانها، و بسیاری دیگر از کارها را انجام دهید. […]