آخرین مقالات
تابع در پایتون
توابع یکی از مفاهیم پایهای و حیاتی در برنامهنویسی به شمار میآید. توابع در پایتون نیز به عنوان یکی از زبانهای برنامهنویسی محبوب و قدرتمند، اهمیت بسیاری دارند. توابع در پایتون به شما این امکان را میدهند که یک قطعه […]
برنامه نویسی را از چه سنی شروع کنیم؟
برنامه نویسی یک مهارت ارزشمند است که در هر سنی میتوان آن را یاد گرفت، اما برخی از مزایا وجود دارد که شروع زودهنگام آن را توصیه میکند. کودکانی که در سنین پایین برنامه نویسی میآموزند میتوانند مهارتهای حل مسئله، […]
کپسوله سازی در پایتون
کپسوله سازی در پایتون کپسوله سازی یکی از مفاهیم مهم در برنامه نویسی شیءگرا است که به برنامه نویسان امکان میدهد تا دادهها و عملیات مربوط به آنها را در یک واحد مجزا و مستقل از سایر بخشهای برنامه قرار […]
تابع __ init __ در پایتون
تابع init در پایتون یک متد ویژه است که در هر کلاس تعریف میشود. این تابع هنگام ایجاد یک نمونه از کلاس فراخوانی میشود و میتواند برای مقداردهی اولیه متغیرها و انجام سایر عملیاتهای مورد نیاز در زمان ایجاد نمونه […]
چندریختی در پایتون
چندریختی یکی از ویژگیهای قدرتمند زبان برنامهنویسی پایتون است که به برنامهنویسان امکان میدهد تا یک قطعه کد را به چندین شکل مختلف اجرا کنند. این ویژگی به برنامهنویسان امکان میدهد تا برنامههایی را بنویسند که بر اساس ورودیهای مختلف، […]
iterable در پایتون
در پایتون، iterable یک نوع داده است که میتواند توسط یک حلقه (loop) پیمایش شود. یک iterable میتواند شامل تعدادی عنصر باشد که به ترتیب قابل دسترسی هستند. برخی از نمونههای معروف iterable در پایتون عبارتند از لیستها (list)، تاپلها […]
Iterrows در پایتون
Iterrows یک تابع در پکیج pandas در پایتون است که برای ایتره کردن روی ردیفهای یک دیتافریم استفاده میشود. این تابع یک ژنراتور برمیگرداند که در هر مرحله یک تاپل شامل شماره ردیف و مقادیر مربوط به آن ردیف را […]
Generator در پایتون
در دنیای برنامهنویسی، بهینهسازی کد و مدیریت منابع از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از ابزارهای قدرتمند در پایتون که به توسعهدهندگان کمک میکند تا کدهای کارآمدتر و بهینهتری بنویسند، Generator است. Generatorها در پایتون به شما این امکان را […]
شی گرایی در پایتون
شیگرایی (Object-Oriented Programming یا OOP) یکی از پارادایمهای اصلی برنامهنویسی است که به توسعهدهندگان کمک میکند کدهای خود را به شیوهای سازمانیافته، قابل نگهداری و قابل استفاده مجدد بنویسند. پایتون، به عنوان یکی از محبوبترین زبانهای برنامهنویسی دنیا، از شیگرایی […]
let در جاوا اسکریپت
در جاوا اسکریپت، کلمه "let" برای تعریف یک متغیر محلی استفاده میشود. با استفاده از "let" میتوانید یک متغیر جدید را تعریف کنید و به آن مقدار دهید. به عنوان مثال: let x = 5; در این مثال، متغیر "x" […]
proxy در جاوا اسکریپت
در جاوا اسکریپت، میتوانید از یک پروکسی برای ارسال درخواستهای شبکه استفاده کنید. برای این کار، میتوانید از کتابخانههایی مانند http-proxy یا https-proxy-agent استفاده کنید. در ادامه یک مثال از استفاده از https-proxy-agent را میبینید: const https = require('https'); const […]
الگوریتم های یادگیری ماشین
یادگیری ماشین (Machine Learning) یکی از جذابترین و پرکاربردترین شاخههای هوش مصنوعی است که در سالهای اخیر تحولات بزرگی در صنایع مختلف ایجاد کرده است. از تشخیص بیماریها تا پیشبینی رفتار مشتریان، یادگیری ماشین به عنوان یک ابزار قدرتمند، توانسته […]