آخرین مقالات
متغیرها در برنامهنویسی
در دنیای برنامهنویسی، متغیرها یکی از اساسیترین و پرکاربردترین مفاهیم هستند. متغیرها به عنوان ظرفهایی برای ذخیره دادهها عمل میکنند و به برنامهنویسان این امکان را میدهند تا اطلاعات را در طول اجرای برنامه مدیریت و دستکاری کنند. بدون متغیرها، […]
تبدیل رشته به عدد در پایتون
در پایتون، برای تبدیل یک رشته به عدد، شما میتوانید از توابع int()، float()، یا eval() استفاده کنید. این توابع بر اساس نوع دادهای مورد نظرتان، رشته را به عدد تبدیل میکنند. برای تبدیل یک رشته به عدد صحیح (integer)، از تابع int() استفاده کنید. مثال […]
۱۰ تا از بهترین ابزارهای طراحی لوگو با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴
دیگر لازم نیست برای طراحی یک لوگوی حرفهای حتماً طراح گرافیک باشید. ابزارهای طراحی لوگو با هوش مصنوعی این کار را سریع و آسان کردهاند. بهترین ابزارهای طراحی لوگو با هوش مصنوعی از تکنولوژی پیشرفتهای استفاده میکنند که میتوانند لوگوهایی […]
پارامترهای تابع در پایتون
در زبان برنامهنویسی پایتون، توابع یکی از عناصر اساسی هستند که به برنامه نویسان امکان تعریف تکههای مجزایی از کد را میدهند که قابل استفاده و باز استفاده هستند. یکی از ویژگیهای قدرتمند توابع در پایتون، قابلیت تعریف پارامترهای ورودی […]
رسم اشکال گرافیکی در پایتون
برنامهنویسی گرافیکی یکی از جنبههای جالب و مفید برنامهنویسی است که به شما امکان رسم نمودارها، نقشهها، نمایش تصاویر و سایر اشکال گرافیکی را در پایتون میدهد. در این مقاله، ما به بررسی کاربردهای و روشهای رسم اشکال گرافیکی در […]
کتابخانه random در پایتون
کتابخانهی `random` یکی از کتابخانههای پیشفرض پایتون است که امکانات مرتبط با اعداد تصادفی را ارائه میدهد. با استفاده از این کتابخانه، میتوانید اعداد تصادفی، انتخابهای تصادفی از دنبالهها، ترتیب تصادفی المانها، و بسیاری دیگر از کارها را انجام دهید. […]
def در پایتون
در زبان برنامهنویسی پایتون، def یک کلمه کلیدی است که برای تعریف توابع استفاده میشود. در این مقاله، به بررسی مفهوم def در پایتون، نحوه استفاده از آن و مثالهایی از کاربرد آن خواهیم پرداخت. مفهوم def در پایتون def […]
lambda در پایتون
Lambda یکی از مفاهیم مهم در زبان برنامهنویسی پایتون است که برای تعریف توابع کوتاه و یکبار مصرف استفاده میشود. در این مقاله، به بررسی مفهوم lambda در پایتون، نحوه استفاده از آن و مثالهایی از کاربرد آن خواهیم پرداخت. […]
حلقهها در پایتون
حلقهها در برنامهنویسی یکی از مهمترین ساختارهای کنترلی هستند که به برنامه نویسان کمک میکنند تا بتوانند در برنامههای خود به صورت تکراری عملیاتی را انجام دهند. در پایتون، دو نوع حلقه را داریم: حلقه for و حلقه while. در […]
ماژول turtle در پایتون
همانطور که می دانید در پایتون ماژول های زیادی وجود دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. مانند ماژول numpy که برای محاسبات عددی استفاده می شود و خیلی از ماژول های دیگر که هر کدام وظیفه خاصی […]
رفع اشکال برنامه نویسی، قابلیت جدید سایت
با سلام به کاربران عزیز سایت بکندباز با توجه به نیاز کاربران به رفع اشکالات اساسی و پایه هنگام حل تمرینات برنامه نویسی، قسمت جدیدی به این منظور به ویرایشگر آنلاین سایت اضافه شده است که در آن بخش می […]
بهترین روش یادگیری برنامه نویسی
رشته برنامه نویسی دائماً در حال پیشرفت است و یادگیری زبان ها و فناوری های برنامه نویسی جدید برای به روز ماندن و رقابت در بازار کار ضروری است. با این حال، همه به یک شکل یاد نمی گیرند و […]