آخرین مقالات

متد os.getcwd()‎ در پایتون

ماژول OS در پایتون توابعی را برای تعامل با سیستم عامل فراهم می کند. ماژول OS به همراه ماژول های استاندارد پایتون ارائه می شود. متد os.getcwd() مکان دایرکتوری کاری فعلی (CWD) را به ما می گوید. سینتکس: os.getcwd() پارامتر: هیچ پارامتری لازم […]

ماژول OS Path در پایتون

این ماژول شامل برخی از توابع مفید در کار با مسیر فایل ها است. پارامترهای مسیر از نوع رشته یا بایت هستند . این توابع در این مقاله برای اهداف مختلفی مانند ترکیب مسیر ها، نرمال سازی و بازیابی نام […]

چطور در پایتون بررسی کنیم که آدرس یک سایت واقعی و فعال است یا نه؟

در این مقاله قصد داریم یک اسکریپت پایتون بنویسیم تا بررسی کنیم صفحه داده شده در سرور یافت می شود یا نه. ما روش های مختلفی را برای انجام این کار بررسی خواهیم کرد. روش 1: استفاده از Urllib Urllib […]

معرفی چند ماژول جالب در پایتون که می تواند شما را سرگرم کند

پایتون یک زبان برنامه نویسی پویا سطح بالا، تفسیر شده و همه منظوره است که بر خوانایی کد تمرکز دارد. در بسیاری از سازمان ها استفاده می شود زیرا از الگوهای برنامه نویسی متعدد پشتیبانی می کند. همچنین مدیریت خودکار […]

چطور در پایتون مقادیر مختلف از یک کلید یکسان را با هم مرج کنیم؟

چند دیکشنری مختلف در پایتون داریم که ممکن است کلید های مشترکی داشته باشند. می خواهیم چند دیکشنری را به یک دیکشنری با لیستی از مقادیر برای کلید های مشترک ترکیب کنیم. #لیست اولیه test_list = [{'a' : 2, 'b' […]

چگونه با استفاده از HTML/CSS فاصله خالی یا Tab در متن وارد کنیم؟

فاصله گذاری را می توان با استفاده از HTML و CSS با 3 روش زیر اضافه کرد: روش 1: استفاده از کاراکترهای ویژه تعیین شده برای فضاهای مختلف کاراکتر   برای نشان دادن یک فضای بدون شکست که یک فضای […]

تفاوت کامپایلر (compiler) با مفسر (interpreter)

تفاوت کلیدی بین کامپایلر و مفسر کامپایلر کدهای نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی سطح بالا را یکباره قبل از اجرای برنامه به کد ماشین تبدیل می کند، در حالی که یک مفسر هر دستور برنامه سطح بالا را […]

تفاوت بین ‘and’ و ‘&’ در پایتون

دوره پیشنهادی:  آموزش پایتون and یک AND منطقی است که اگر هر دو عملوند true باشند True را برمی گرداند در حالی که ‘&’ یک عملگر بیتی در پایتون است که روی بیت ها عمل می کند و عملیات بیت […]

روش تشخیص اینکه یک عدد اول است یا خیر

روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد که به ترتیب بهینه بودن و سرعت، از کم تا زیاد، بررسی می کنیم. در این مقاله، کد ها را به زبان پایتون می نویسیم اما روش حل برای تمام زبان ها یکسان […]

متد ImageDraw.Draw.text()‎ در کتابخانه PIL در پایتون

PIL کتابخانه تصویربرداری پایتون است که قابلیت ویرایش تصویر را در اختیار مفسر پایتون قرار می دهد. این ماژول ImageDraw گرافیک 2 بعدی ساده را برای اشیاء تصویر ارائه می دهد. شما می توانید از این ماژول برای ایجاد تصاویر جدید، حاشیه […]

متد Kernel()‎ در کتابخانه PIL در پایتون

PIL کتابخانه تصویربرداری پایتون است که قابلیت ویرایش تصویر را در اختیار مفسر پایتون قرار می دهد. ماژول ImageFilter شامل تعاریفی برای مجموعه ای از فیلترهای از پیش تعریف شده است که می تواند با متد Image.filter()  استفاده شود. PIL.ImageFilter.Kernel() یک هسته […]

متد BoxBlur()‎ در کتابخانه PIL در پایتون

PIL کتابخانه تصویربرداری پایتون است که قابلیت ویرایش تصویر را در اختیار مفسر پایتون قرار می دهد. ماژول ImageFilter شامل تعاریفی برای مجموعه ای از فیلترهای از پیش تعریف شده است که می تواند با متد Image.filter() استفاده شود. متد PIL.ImageFilter.BoxBlur() […]